Keskustelutilaisuus teknologiateollisuuden paikallisista työaikajärjestelyistä – samalla julkaistaan Toimivat työaikajärjestelyt -oppaan uusin painos

Tervetuloa kuulemaan ja keskustelemaan paikallisista työaikajärjestelyistä!

Teknologiateollisuuden työnantajat ry ja Teollisuusliitto ry järjestävät Toimivat työaikajärjestelyt -oppaan julkistustilaisuuden 26.9. kello 9–12 Scandic Aviacongressissa Vantaalla. Tilaisuus alkaa kahvitarjoilulla kello 8.30–9.

Syksyllä 2024 julkaistava päivitetty opas on julkaisun seitsemäs uudistettu painos.
Ensimmäinen painos on julkaistu vuonna 1993.

Yritysten toimintaympäristö ja –edellytykset muuttuvat alati. Kysynnän vaihtelut asettavat työyhteisölle vaatimuksia toimitusten toteuttamiseen kilpailukykyisesti ja kannattavasti. Tehokkaat työaikajärjestelyt ovat keskeinen keino vastata näihin haasteisiin samoin kuin työntekijöiden yksilöllisiin työaikatarpeisiin.

Tilaisuuden ohjelmassa käymme läpi oppaan päivitettyä sisältöä ja työehtosopimuksen tarjoamia paikallisen sopimisen mahdollisuuksia työaika-asioissa. Lisäksi Danfoss Drives Oy:n paikallisen sopimisen osapuolet kertovat Vaasan tehtaalla käytössä olevasta työaikajärjestelyistä.

Tilaisuudessa paneudutaan:

• Paikallisten työaikajärjestelyjen hyötyihin työnantajan ja työntekijän kannalta
  • Työehtosopimuksen tarjoamiin työajan järjestämismahdollisuuksiin
  • Vaihteleviin kuormitustilanteisiin soveltuviin työaikajärjestelyihin käytännön esimerkkien avulla

Tilaisuus on tarkoitettu työnantaja- ja työntekijäpuolen edustajille.

Käytännön järjestelyjen sujumiseksi tilaisuuteen pitää ilmoittautua 11.9.2024 mennessä.
Ilmoittautuminen tämän linkin kautta.

Tilaisuuteen otetaan ilmoittautumisjärjestyksessä 50 henkilöä. Tilaisuus on maksuton.