Stora Enso Oyj:lle uusi yrityskohtainen työehtosopimus

Teollisuusliitto ja Stora Enso Oyj ovat solmineet uuden yrityskohtaisen työehtosopimuksen edellisen sopimuskauden päätyttyä. Uusi sopimuskausi on voimassa 1.10.2024–30.9.2026, sisältäen option jatkovuodesta 31.5.2025 alkaen.

Työehtosopimus kattaa kaikki yrityksen mekaanisen metsäteollisuuden työntekijät. Sopimus vastaa pääosin Stora Enson aiempaa työehtosopimusta, ja molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä sopimukseen sisältyvään palkkaratkaisuun sekä työehtojen uudistuksiin.

Sopimus on luonteeltaan yrityskohtainen ja sen sisältö ei ole julkinen. Teollisuusliitto tiedottaa sopimuksen piirissä olevia jäseniään uudesta sopimuksesta mahdollisimman pian.

Teollisuusliiton puutuotesektorin osalta neuvottelut jatkuvat noin 80 yrityskohtaisen työehtosopimuksen osalta mekaanisen metsäteollisuuden alalla syksyn 2024 ja kevään 2025 aikana.