Teollisuusliitto ja Teknologiateollisuuden työnantajat aloittivat neuvottelut teknologiateollisuuden työntekijöiden työehtosopimuksen uudistamisesta

Teollisuusliitto ja Teknologiateollisuuden työnantajat aloittivat tänään neuvottelut teknologiateollisuuden työehtosopimuksen uudistamisesta.

Neuvotteluissa sovitaan mahdollisista muutoksista työehtosopimukseen ja palkantarkistuksista tulevalle sopimuskaudelle. Teknologiateollisuuden voimassaoleva työehtosopimus päättyy 30.11.2024.

– Viime vuosien maltilliset palkankorotukset yhdistettynä inflaatioon ja korkeaan korkotasoon tarkoittavat sitä, että lähdemme hakemaan ostovoimaa vahvistavaa neuvottelutulosta. Lisäksi hallituksen työelämäheikennykset tuovat neuvotteluihin lisähaasteensa. Nämä heikennykset vaikuttavat osaltaan siihen millaisia ratkaisuja tavoittelemme neuvottelupöydästä, Teollisuusliiton puheenjohtaja Riku Aalto kertoo.