Elokuun Tekijä on ulkomaalaistaustaisen työvoiman teemanumero

Tekijä-lehden 14. elokuuta ilmestyvä numero 7–8/2024 on Teollisuusliiton ulkomaalaistaustaisen työvoiman ”We Are the Union” -teemanumero. Ulkomaalaistaustaisen työvoiman asioita käsitellään lehdessä eri näkökulmista. Teemanumero muun muassa:

• Kertoo Teollisuusliiton ulkomaalaistaustaisten jäsenten kokemuksista, iloista ja haasteista Suomessa ja suomalaisilla teollisuuden työpaikoilla.
  • Selittää mikä on ammattiyhdistysliikkeen rooli, merkitys ja tehtävä suomalaisessa yhteiskunnassa ja kannustaa jäseneksi liittymiseen.
  • Jakaa tietoa Teollisuusliiton toiminnasta ja palveluista kaikille liiton jäsenille.
  • Käy läpi mitä kaikkea Teollisuusliiton ulkomaalaistaustaisen työvoiman asioihin liittyvä työ on.
  • Esittelee liiton uuden ulkomaalaistaustaisen työvoiman yksikön ja sen toiminnan, sekä tietoa Suomessa työskentelystä ja elämisestä tarjoavan Hermes-sovelluksen.
  • Kysyy liiton ulkomaalaistaustaisilta jäseniltä, miten liiton toimintaa tulisi heidän näkökulmastaan kehittää.

Lehden sisällöstä suurin osa julkaistaan painetussa lehdessä englanniksi, ja noin kolmannes lehden jutuista käännetään myös ”Hermes-kielille” (suomen ja englannin lisäksi ruotsi, viro, venäjä, ukraina, puola, romania ja vietnam) ja julkaistaan verkkolehdessä, jonka kieliversioihin vinkataan painetussa lehdessä.

Aiempia esimerkkejä Tekijän teemalehdestä ovat vaikuttamistyön teemanumero 8/2023järjestötoiminnan teemanumero 8/2022edunvalvonnan teemanumero 8/2021 sekä ammatillisen koulutuksen teemanumero 8/2020.