Luottamusmiesvaalit Teollisuusliiton aloilla 1.11.–31.12.

Tänä syksynä on edessä Teollisuusliiton alojen työpaikkojen luottamusmiesten valinta. Luottamusmies valitaan työpaikalla järjestettävillä vaaleilla 1.11.–31.12. Samalla valitaan varaluottamusmies ja työpaikan koon mukaisesti myös osastojen luottamusmiehet.

Oikeus asettua luottamusmiesehdokkaaksi ja äänestää vaaleissa on kaikilla työpaikalla toimivaan ammattiosastoon järjestäytyneillä työntekijöillä.

Oikeus vaalien järjestämiseen työpaikalla on ammattiosastolla tai työpaikan ammattiosastoon kuuluvilla työntekijöillä. Vaaliajoista ja -paikoista sovitaan työnantajan kanssa.

Luottamusmiehen toimikausi on kaksi vuotta.

Vaalimateriaalin löydät täältä

Luottamusmiesvalintojen ilmoittaminen liitolle on tärkeää

Luottamusmiesvalinnat ilmoitetaan liittoon Luottamushenkilöiden asiointipalvelun kautta. Ennen kuin ilmoitus uusista valinnoista tehdään, on erityisen tärkeää, että valitut luottamushenkilöt tarkastavat ja tarvittaessa päivittävät omat yhteystietonsa eAsioinnin kautta.

Palveluun kirjaudutaan Teollisuusliiton verkkosivujen etusivulta tai tästä linkistä. Asiointipalveluun kirjaudutaan vahvan tunnistautumisen avulla.  Ilmoituslomakkeet löytyvät kohdasta Lomakkeet – Ilmoitus toimipaikan luottamusmiehistä. Varmista, että kaikki pakolliset tiedot on merkitty lomakkeeseen (merkitty punaisella tähdellä).

Lomakkeen allekirjoittavat sähköisesti Visma Sign järjestelmän kautta työnantajan edustaja, pääluottamusmies ja varapääluottamusmies. Allekirjoituslinkki lähetetään lomakkeessa ilmoitettujen henkilöiden sähköpostiosoitteisiin ja allekirjoitukseen vaadittava koodi heidän matkapuhelimiinsa.

Ole siis erityisen huolellinen sähköpostiosoitteiden ja puhelinnumeroiden syöttämisessä lomakkeelle. Kun kaikki ovat allekirjoittaneet lomakkeen, siirtyy se tallennettavaksi Teollisuusliiton luottamushenkilörekisteriin.

Jos sinulla on kysyttävää, ota yhteyttä omaan aluekeskukseen. Yhteystiedot löydät täältä (Toiminta-alueet).