Taimitarha-ala

Taimitarha-alan työehtosopimuksen määräyksiä sovelletaan Yksityismetsätalouden Työnantajien jäsenten palveluksessa taimitarhatöitä tekevien työntekijöiden työsuhteisiin.

Taimitarhatöihin kuuluviksi katsotaan myös taimitarha-alan tuotantotoimintaan liittyvät muut työt, kuten karistamotyöt, kävyn keräys pystypuista, siemenviljelystyöt ja metsänjalostustyöt.

Alalla työskentelee noin 230 Teollisuusliiton jäsentä.

Teollisuusliiton Hermes -sovellus

Monikielisen sovelluksen kieliversiosta toiseen vaihtaminen helpottaa kanssakäymistä silloin, kun työntekijä ja työnantaja puhuvat eri kieltä.

Sovellus toimii kokonaisuudessaan seuraavilla kielillä: suomi, ruotsi, englanti, ukraina, venäjä, puola, viro, romania ja vietnam.

Tietoa alakohtaisista työehdoista on saatavilla seuraavilla kielillä:

• Maatalousala ⇒ suomi, ruotsi, englanti, ukraina, venäjä
  • Puutarha-ala ⇒ suomi, ruotsi, englanti, ukraina, venäjä, vietnam
  • Metsäala ⇒ suomi, ruotsi, englanti, ukraina, venäjä
  • Taimitarha-ala ⇒ suomi, ruotsi, englanti, ukraina, venäjä
  • Teknologiateollisuus ⇒ suomi, ruotsi, englanti, ukraina, venäjä, puola, viro, romania

Mikäli olet ladannut sovelluksen jo ennen uudistusta, sovellus on päivitettävä. Tarkasta päivitystarve sovelluskaupastasi.

Lataa sovellus täältä.

Taimitarha-alan työehtosopimusta hoitavat toimitsijat

Sopimusasiantuntija Jari Sirviö, 020 774 1211 tai 0400 361 925, [email protected]

Sopimusasiantuntija Mirjami Suikki, 020 774 1106 tai 0400 515 941, [email protected]