Ammattiosastojen syyskokoukset loka–marraskuussa

Ammattiosastojen syyskokoukset on järjestettävä loka–marraskuun aikana. Kutsut kokouksiin on lähetettävä vähintään kaksi (2) viikkoa ennen kokousta. Syyskokous kutsutaan koolle sääntöjen 5. pykälän ja syyskokouksen päättämällä tavalla.

Syyskokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

a) Hyväksytään seuraavalle kalenterivuodelle toimintasuunnitelma ja talousarvio.
b) Päätetään hallituksen jäsenille ja toimihenkilöille maksettavista korvauksista.
c) Päätetään hallituksen toimikauden pituus (se voi olla 1 tai 2 vuotta).
d) Valitaan hallituksen puheenjohtaja ja hallituksen muut varsinaiset jäsenet ja varajäsenet.
e) Valitaan yksi tai kaksi tilin-/toiminnantarkastajaa ja heille varahenkilöt.
f) Valitaan edustajat ammatillisen paikallisjärjestön ja muiden työväen yhteisjärjestöjen kokouksiin.
g) Päätetään jaostojen perustamisesta.
h) Päätetään, ilmoitetaanko ammattiosaston kokouksista sääntöjen mukaisten tapojen lisäksi jollain muullakin tavalla.
i) Käsitellään työpaikkojen edunvalvontaan ja luottamushenkilövalintoihin liittyvät asiat.
j) Käsitellään muut syyskokoukselle esitetyt asiat.

Ohjeita syyskokouksen järjestämiseen löydät Ammattiosaston toimintavuosi -oppaasta.

Toimihenkilö- ja luottamusmiesilmoitukset kannattaa jättää vasta joulukuussa

Liitto ottaa käyttöön luottamushenkilöille uuden asiointipalvelun. Marraskuun viimeisestä päivästä lähtien palvelun kautta voi täyttää myös ilmoituksen ammattiosaston toimihenkilöistä, ammattiosaston rekisterinkäyttäjien tietosuojasitoumuksen sekä ilmoituksen toimipaikan luottamusmiesvalinnoista.

Ammattiosaston toimihenkilöilmoituksen ja rekisterinkäyttäjän tietosuojasitoumuksen voivat tehdä vain ammattiosaston sääntömääräiset nimenkirjoittajat (puheenjohtaja, varapuheenjohtaja, sihteeri).

Ilmoitusten jättäjä pääsee kirjautumaan vahvan tunnistautumisen avulla uuteen asiointipalveluun. Uudet sähköiset lomakkeet julkaistaan palvelussa 30.11. Uusiin lomakkeisiin tulee myös tarvittavilta osin mahdollisuus sähköiseen allekirjoitukseen ja ne voi lähettää liittoon palvelun kautta.

Tiedotamme sähköisten lomakkeiden käyttöönotosta tarkemmin lähempänä marraskuun loppua.

Ilmoitusten jättäjien toivotaan käyttävän jatkossa asiointipalvelua lomakkeiden täyttämiseen ja lähettämiseen. Jotta lomakkeiden täyttäminen sujuisi mahdollisimman mutkattomasti, nyt on hyvä hetki patistella oman ammattiosaston sekä oman työpaikan väkeä käymään päivittämässä ja tarkistamassa omat jäsentietonsa eAsioinnissa.

Toistaiseksi ammattiosastot pääsevät jättämään uuden asiointipalvelun kautta valtuustoesityksiä, myöhemmin myös liittokokousesityksiä sekä tes-aloitteita. Palveluun avataan oma osio myös toimipaikkojen pääluottamusmiehille. Tästäkin tiedotamme lähempänä ajankohtaa.

Ammattiosastojen syyskirje tulossa

Ammattiosastoille postitetaan osastojen syyskirje lähiaikoina. Seuraathan siis postiasi.