Upp till livslång hyresgaranti, från 75 €

Hyr bostad utan separat penninggaranti. För en engångsavgift får du tjänsten Igglo Hyresgaranti som låter dig ersätta den penninggaranti som vanligen krävs i ett hyresavtal. Du kan också byta ut din nuvarande garanti mot Igglo Hyresgaranti. Som medlem i Industrifacket får du tjänsten 25 procent förmånligare.

Du kan ta Igglo Hyresgaranti om

• du är myndig och har en finländsk personbeteckning
  • du inte har några anmärkningar i registret över betalningsanmärkningar eller i utsökningsregistret
  • din hyresvärd godkänner användningen av tjänsten Igglo Hyresgaranti.

Priset på tjänsten är 11,25 procent av garantibeloppet (minst 74,25 euro). Ett exempel: priset på en hyresgaranti på 1 500 € är 11,25 % x 1 500 € = 168,75 €. Avgiften för tjänsten täcker hela hyresavtalets varaktighet.

Igglo har tagit fram innovativa boendetjänster sedan 2005. Tjänsten Igglo Hyresgaranti, som ersätter penninggarantin, har haft tusentals nöjda användare sedan 2019.

Mer information om och beställning av hyresgarantin på Igglos webbtjänst vars länk du hittar i medlemsförmånsmenyn på det mobila medlemskortet.

Här hittar du instruktioner för hur man laddar ner mobilkortet