Delta i Industrifackets medlemspanel

Anmälan till Industrifackets sjunde medlemspanel (2024–2025) börjar. Alla medlemmar som är i arbetslivet får under september per e-post en inbjudan genom vilken man kan anmäla sig till panelen.

Deltagarna i medlemspanelen får svara på olika enkäter som kartlägger medlemmarnas egna synpunkter och erfarenheter. Genom enkäterna i medlemspanelen kan medlemmarna påverka förbundets olika beslut. Samtidigt kan förbundet förbättra sina tjänster och sin verksamhet.
I panelen 2023–2024 medverkade över 4 000 frivilliga medlemmar i Industrifacket. I den senaste panelen har frågorna gällt bland annat förbundets stridsåtgärder och medlemmarnas köpkraft.

Medlemspanelen är avsedd för alla medlemmar som är i arbetslivet och som har en fungerande e-postadress. Om din e-postadress har ändrats lönar det sig nu att uppdatera uppgifterna i Industrifackets E-tjänst.

Det är Industrifackets forskningsenhet som genomför medlemspanelen och enkäterna. Forskningsenheten iakttar god vetenskaplig praxis.

En del av enkäterna genomförs i samarbete med Industrifackets forskningsprojekt som gäller arbete och arbetslivet.

Genom att medverka i medlemspanelen kan du påverka förbundets verksamhet. Det är frivilligt att delta i panelen och svara på panelenkäter. På grund av det snabba tidsschemat genomförs panelenkäterna endast på finska.

Välkommen!