Förbundets nyhetsbrev och regionkontorens meddelanden kan hamna i skräpkorgen

Varannan vecka skickar Industrifacket ut ett nyhetsbrev till medlemmar med förtroendeuppdrag. I år skickas nyhetsbrevet ut jämna veckor. Dessutom skickas information ut till hela medlemskåren, bland annat gällande utbildningar som förbundet ordnar.

Även regionkontoren skickar meddelanden till medlemmarna via e-post.

Om du upptäcker att du inte har fått nyhetsbrevet är det bäst att du först kontrollerar din skräppostlåda. Ifall meddelandet inte finns bland skräpposten bör du kontrollera dina kontaktuppgifter i E-tjänsten för att kolla att e-postadressen stämmer.

Vi rekommenderar att du uppger en fungerande e-postadress i e-tjänsten. I början av år 2020 slutade till exempel suomi24.fi-adresser att fungera om man inte registrerade dem i det nya systemet. Läs en nyhet om händelsen här  (på finska).